Hlavní partner

Logo Svijany

Sponzoři

Logo Safetik

Mediální partner

Logo motolevelcom

Za podpory

Logo Bousov

Logo AMKDBK





Propozice závodu Fichtl MAZEC 24 hodin


Základní informace

název závodu: Fichtl MAZEC 24 hodin termín konání: 23. až 24. června 2017 místo konání závodu: Dolní Bousov – areál Rachvala závod: 24 hodinový závod pionýrů se startem stylem Le Manes kategorie: speciál a originál přihlašování: nutné předem na webu závodu

Přihlašování a Zapsání do závodu

Přihlašování bude spuštěno 24. prosince 2016 na webových stránkách fichtl.motocrosscup.cz. Po vyplnění přihlášky vám na vámi zadaný email přijdou informace o způsobu úhrady startovného. Až po připsání startovného bude váš tým zapsán do závodu. Startovné pro první kolo přihlašování činí za čtyřčlenný tým 1800 Kč. Pro další kola přihlašování činí startovné 2000 Kč. Poslední kolo přihlašování bude ukončeno nejdéle 5. června 2017 a poslední platby budou přijímány do 8. června 2017. Kapacita závodu je 99 týmů. Na vrácení zaplaceného startovného není právní nárok, mimo situace, že by se závod neuskutečnil vinnou pořadatele.

Tým

Jeden tým je složen maximálně ze čtyř jezdců. Každý z jezdců musí být zdravotně způsobilý pro účast v závodě a během závodu nesmí být pod vlivem alkoholických a jiných omamných látek. Na přejímce před závodem podepíše každý jezdec formulář o seznámení s pravidly závodu. Účast v závodě je na vlastní nebezpečí a pořadatel neručí za vzniklé zdravotní komplikace. Počet mechaniků není omezen. Závodu se mohou zúčastnit jezdci starší 13 let, přičemž pro jezdce ve věku od 13 do 18 let je nutný souhlas rodičů (zvláštní formulář).

Každý jezdec je povinen používat homologovanou přilbu, ochranné brýle a pevné boty. Ostatní výstroj je na volbě každého jezdce, přičemž svojí výstrojí nesmí ohrozit ostatní účastníky závodu. Závod je na vlastní nebezpečí.

Technické specifikace stroje

Každý tým může mít ve svém depu pouze jeden motocykl a jeden náhradní motor. Vše bude označeno barevným sprejem při technické přejímce

Kategorie speciál

- Rám: libovolný

- Motor: Jawa 50, typ 550, 555, 05, 20, 21, 23

- Blok motoru (kartery): Povoleny úpravy v místech uchycení k rámu (zkrácení nebo zesílení držáků) a vývodu startovací páky (zkrácení, zaslepení nálitku). Jakékoli další úpravy na vnější (pohledové) straně odlitku zakázány.

- Víko zapalování a ovládání spojky libovolné, zapalování libovolné (musí se vejít do karteru)

- Víko spojky originální, bez rozšiřovací podložky či návaru

- Hlava válce libovolná, chlazená vzduchem

- Válec použitý z Jawa 50 výše uvedených typů, chlazený vzduchem.

- Povoleno zvětšení plochy chladících žeber návarky na originální odlitky. Povoleno odstranění prvního chladícího žebra ze strany sacího kanálu k uchycení podložky nebo domečku pro klapky. Povoleno zkrácení délky odlitku válce. Další úpravy na vnější straně odlitku (přepouštěcí kanály, výfukový kanál, …) zakázány.

- Rozvod sání pístem – vrtání 41,75 mm, zdvih 44 mm

- Rozvod sání klapkami – vrtání 40 mm, zdvih 44 mm

- Převodovka libovolná, musí se vejít do originálního odlitku.

- Sekundární převod libovolný

Kategorie originál

- Rám: originál Jawa 50, typ 550, 555, 05, 20, 21, 23. Přední i zadní tlumiče originál. Kola 16 palců, plášť – dezén libovolný. Stupačky mohou být sklapovací. Stupačkový kříž – možno vyztužit, držák výfuku – možno vyztužit. Jiné výztuhy jsou zakázány. Odstrojení stroje při zachování pravidla bezpečnosti.

- Motor: originál Jawa 50, typ 550, 555, 05, 20, 21, 23. Na motoru musí být vše originální (kartery, víka, válec, hlava, zapalování, karburátor, spojka, primár, převodovka, výfuk a koleno výfuku. Válec – s originálním počtem a tvarem sacích, přepouštěcích a výfukových kanálů, vrtání 40 mm. Ojnice – může být na jehlách.

- Rozeta: 55 zubů

- Filtrace vzduchu pouze z výše uvedených typů, přímý filtr zakázán.

Startovní číslo a osvětlení

Každý tým si při registraci může vybrat startovní číslo od 1 do 99. Toto číslo musí být viditelně umístěno na závodní stroj. Pro rozlišení kategorií jsou dvě barevné kombinace vest, týmy kategorie originál musí mít oranžovou reflexní vestu s černým číslem na zádech, kategorie speciál vestu světle zelenou (popřípadě žlutou) s černým číslem. Každý jezdec může mít vlastní vestu. Čísla musí být dobře čitelná, na vestu nastříkaná černým sprejem podle šablony.

Každý stroj musí být osvětlen vzadu viditelným červeným světlem, vpředu světlem bílým. Světla nesmí oslňovat ostatní účastníky. Pořadatel na odbočce k depu určí povinnost zapnout světla, až se začne stmívat. Pokyn bude uskutečněn pomocí krouživými pohyby bílým světlem či bílou vlajkou. Povinnost svícení trvá do 5:30. Při nesplnění některých bodů může pořadatel po upozornění daného jezdce poslat do depa, aby zjednal nápravu. Při opakovaném jednání může udělit týmu penalizaci, popřípadě může tým vyloučit ze závodu. Osvětlení strojů bude probíhat namátkově celou noc.

Pořadatel a jeho pokyny

ředitel závodu: Ing. Pavel Pěnička PhD (fichtl@motocrosscup.cz)
hlavní traťový komisař: Ladislav Stránský (stransky@motocrosscup.cz)
hlavní technický komisař: Jan Vejnar (fichtl@motocrosscup.cz)
jury: ředitel závodu + hlavní traťový komisař + technický komisař

Pořadatel vyvěšuje důležité informace na oficiální tabuli závodu, kterou jsou všichni jezdci povinni během závodu sledovat. Informace budou také hlášeny. Během závodu jsou jezdci povinni dodržovat pokyny traťových komisařů. Pokyny budou prováděny pomocí vlajek nebo světelnými signály.

žlutá vlajka: nebezpečí, povinnost snížit rychlost, zákaz předjíždění
zelená vlajka/světlo: upozornění na start závodu / trať je volná
červená vlajka/světlo: chybný start / zastavení závodu – neprodleně zastav stroj
šachovnicová vlajka: start závodu / cíl závodu
černá vlajka: vyloučení daného týmu ze závodu
blikající žluté světlo: nebezpečí, povinnost snížit rychlost, vozidlo pořadatele na trati
blikající modré světlo: velké nebezpečí, povinnost snížit rychlost, popřípadě zastavit, vozidlo sanitky na trati
bílá tabule s černým číslem patnáct: 15 sekund do startu

Porušení pravidel

Pořadatel si nárokuje možnost udělení penalizace – odečtení kol, popřípadě může tým vyloučit ze závodu.

nedodržení trati/výjezd z depa jinou trasou, než určí pořadatel – odečtení 5 kol
výměna jezdců mimo depo – odečtení 4 kol
tankování mimo depo – odečtení 2 kol
jezdec na trati bez vesty – odečtení 2 kol
při dalších prohřešcích pořadatel může jezdce upozornit (při menších prohřešcích), nebo může odečíst týmu 2 kola, při opakování 10 kol, popřípadě tým vyloučit

Depo

Vjezd do depa bude umožněn 22. června od 15:00. Každý tým bude mít vyhrazen svůj box, který si tým vybere při příjezdu, kdo dříve přijede, bude si moct vybrat místo dle svého zájmu. Box je velký zhruba 4x9 metrů a je nutné, aby každým tým toto dodržel, pokud nebude tato podmínka splněna, může pořadatel udělit penalizaci popřípadě tým ze závodu vyloučit. Záchytné parkoviště pro auta týmů, které se do boxu nevejdou, bude mimo depo. V depu je rozmístěno několik elektrických rozvaděčů, ke kterým se mohou týmy připojit, ovšem počet je omezen a odběr elektrického proudu není garantován pro všechny týmy, doporučujeme pro jistotu vlastní elektrocentrálu. V prostoru depa je nutné jezdit pomalu a během závodu do něho mohou vjíždět pouze závodní speciály. Každý tým je povinen mít ve svém zázemí hasicí přístroj. Při pohybu v prostoru depa je nutno dodržovat opatrnost. Depo je vybaveno WC a na okraji depa bude stánek s občerstvením. Do depa a vůbec do celého areálu závodu je zakázáno vstupovat se střelnou zbraní nebo s jinými nebezpečnými věci. Depo není nikterak hlídáno a každý tým ručí za své věci sám.

Orientační časový harmonogram

vjezd do depa od 22. června od 15:00 (zákaz vjíždění na trať až do oficiálních tréninků)
pátek:
- 11:00 – 15:00 technická přejímka
- 14:00 – 15:30 administrativní přejímka
- 15:30 – 16:25 zaváděcí kolo + oficiální trénink
- 16:50 – řazení na start (podle data přihlášení)
- 17:00 – start závodu
sobota:
- 17:00 – cíl závodu
- 17:05 – technická kontrola
- 18:00 – slavnostní vyhlášení

Přejímka

Účast na přejímce je povinná pro všechny týmy. Přejímka je rozdělená na dvě části – technickou a administrativní. Technická bude probíhat od 11:00 do 15:00, na tuto přejímku je nutno přijít se závodním strojem, s náhradním motorem a reflexní vestou. Každý motor bude označen barevným sprejem. Technický komisař musí povolit účast stroje v závodě, provede vizuální kontrolu a namátkově provede hloubkovou kontrolu. Technický komisař má právo vyloučit stroj ze závodu. Technický komisař provede také kontrolu čitelnosti reflexní vesty. Pokud bude vše podle pravidel, vystaví týmu formulář. Od 14:00 do 15:30 bude probíhat administrativní přejímka, na kterou se dostaví zástupce týmu s formulářem, který vystavil technický komisař při technické přejímce a s formulářem o složení týmu. Následně bude provedena kontrola platby a bude vydán čip časomíry.

Formulář o složení týmu ZDE

Formulář pro neplnoleté jezdce ZDE

Závod

Jezdci musí dodržovat všechny výše uvedené body. Řazení na start závodu je podle data přihlášení. Startuje se stylem Le Mans. Jezdec stojí naproti svému stroji cca 15 metrů a po odstartování závodu k němu musí doběhnout, nastartovat a vydat se na trať. Stroj může být na stojánku, čí držen jedním z členů týmu (mechanikem). Každý jezdec se musí chovat ohleduplně a nesmí nikoho záměrně ohrozit. Po ukončení závodu jsou první tři týmy povinny neprodleně přijet na technickou kontrolu. Té se účastní maximálně dva lidi z jednoho týmu. Prostor technická kontroly není zpřístupněn divákům. Proti rozhodnutí jury nelze podat protest. Výsledky budou zveřejněny nejdéle 15 minut před vyhlášením a lze proti nim podat protest. Všechny další protesty je možné podávat také až po skončení závodů a to písemně s poplatkem 300 Kč. V případě uznání protestu bude částka vrácena. Protest se podává řediteli závodu a projedná ho jury. Na vyhlášení se musí dostavit všichni členové týmu (pokud zdravotní stav dovolí).

Diváci

Musí dodržovat pravidla závodu a uposlechnout příkazy pořadatelů. Musí dodržovat vyhrazený prostor a nesmí vstupovat za pásku. Do prostoru depa je vstup povolen. Jak v depu, tak po celém areálu sportoviště je pohyb na vlastní nebezpečí. Do areálu je zakázáno vstupovat se střelnou zbraní či dalšími nebezpečnými věcmi, které by mohly ohrozit zdraví účastníků závodu. O vyloučení diváka ze sportoviště rozhodne pořadatel akce. Každý divák může být v prostoru závodiště natočen či vyfocen a tento materiál může být použit ke komerčním účelům.

Závěrečné ustanovení

Pořadatel si nárokuje upravit pravidla v termínu konání závodu, vydá o tom však písemnou informaci a zveřejní ji na oficiální vývěsnou tabuli. Pořadatel může zrušit závody, informaci však musí zveřejnit nejméně jeden týden před startem závodu. Pořadatel poté do 30 dnů pošle zpět peníze na účet, ze kterého bylo startovné zaplaceno, ve výši 1700 Kč (v případě druhého a dalších kol přihlašování 1900 Kč. 100 Kč je použito na poplatky. Důvodem zrušení může být, pokud do závodu nebude zapsáno alespoň 50 týmů. V průběhu závodních dnů (23. 6. – 24. 6.) může pořadatel závody zrušit, popřípadě zkrátit a to při špatných klimatických podmínkách, které by mohly ohrozit účastníky závodu bez nároku na vrácení jakékoliv finanční částky. Každý účastník může být vyfocen či natočen a tento materiál může být využit ke komerčním účelům. Každý účastník je povinen seznámit se těmito propozicemi a dodržovat je.

Tyto propozice byly vydány 19.prosince 2016 a v tento den vstupují v platnost.