Hlavní partner

Logo Svijany

Sponzoři

Logo Safetik

Mediální partner

Logo motolevelcom

Za podpory

Logo Bousov

Logo AMKDBK





Propozice závodu Fichtl MAZEC 24 hodin 2021


Základní informace

název závodu: Fichtl MAZEC 24 hodin
termín konání: 17. – 18. září 2021
místo konání závodu: Dolní Bousov
závod: 24 hodinový závod pionýrů
kategorie: speciál a originál
přihlašování: nutné předem na webu závodu
pořadatel: AMBSK Pavel Pěnička
ředitel závodu: : Ing. Pavel Pěnička, PhD.
vedoucí realizačního týmu: Bc. Ladislav Stránský - tel.: +420 603 330 168

Přihlašování a Zapsání do závodu

Předností přihlašování pro týmy, které se zúčastnily závodu v Dolním Bousově minimálně 5x (stejný název týmu nebo stejný zástupce týmu), bude spuštěno 10. prosince 2020, nebude probíhat klasicky přes formulář na našem webu, ale přes email fichtl@motocrosscup.cz. Do předmětu emailu napište fichtl2021, do textového pole uveďte startovní číslo, kategorii, jméno týmu, jméno zástupce týmu, adresu a telefon. Každý tým odesláním přihlášky potvrzuje, že se seznámil s pravidly závodu a souhlasí s uchováním údajů dle GDPR. Předkolo bude dostupné do 13. prosince 2020. Poté Vám na email přijde shrnutí přihlášky a informace k platbě, startovné činní 3400 Kč, které je možno uhradit nejdéle do 18. prosince 2020.

1. kolo přihlašování bude spuštěno 23. prosince 2020 na webových stránkách fichtl.motocrosscup.cz. Po vyplnění přihlášky vám na vámi zadaný email přijdou informace o způsobu úhrady startovného. Až po připsání startovného bude váš tým zapsán do závodu. Startovné pro předností přihlašování činí za šestičlený tým 3400 Kč, pro první kolo přihlašování činí 3900 Kč a během prvního kola včetně předkola se může přihlásit maximálně 120 týmů. Pro další kola přihlašování činí startovné 4200 Kč. Poslední kolo přihlašování bude ukončeno nejdéle 31. srpna 2021 a poslední platby budou přijímány do 6. září 2021. Základní kapacita závodu je 120 týmů, pořadatel ji však může navýšit. Na vrácení zaplaceného startovného není právní nárok, mimo situace, že by se závod neuskutečnil vinnou pořadatele. Startovné si mohou týmy mezi sebou prodávat, změna údajů v přihlášce (jméno týmu, jméno zástupce týmu, …) je zpoplatněna částkou 200 Kč, žádost o změnu se podává písemně formou emailu. V termínu konání závodu je na místě možno změnit pouze kategorii.

Každý tým svým přihlášením souhlasí s uchováním osobních všech údajů dle platného nařízení o GDPR v rámci nařízení (EU) 2016/679 a se zasíláním reklamních sdělení na email, který byl uvedený v přihlášce.

Přihlašování probíhá na 8. ročník, změna termínu a místa je vyhrazena.


Tým

Jeden tým je složen z nejvíce šesti členů, čtyř jezdců a dvou mechaniků. Jeden z mechaniků může být zároveň jezdcem. Každý z jezdců musí být zdravotně způsobilý pro účast v závodě a během závodu nesmí být pod vlivem alkoholických a jiných omamných látek. Na přejímce před závodem podepíše každý jezdec formulář o seznámení s podmínkami závodu. Účast v závodě je na vlastní nebezpečí a pořadatel neručí za vzniklé zdravotní komplikace. Závodu se mohou zúčastnit jezdci starší 13 let, přičemž pro jezdce ve věku od 13 do 18 let je nutný souhlas zákonného zástupce (zvláštní formulář), navíc zákonný zástupce musí být po celou dobu přítomen v místě konání závodu.


Každý jezdec je povinen používat homologovanou přilbu, ochranné brýle a pevné boty. Ostatní výstroj je na volbě každého jezdce, přičemž svojí výstrojí nesmí ohrozit ostatní účastníky závodu. Závod je na vlastní nebezpečí.

Technické specifikace stroje

Každý tým může mít ve svém depu pouze jeden motocykl a jeden náhradní motor. Vše bude označeno při technické přejímce.

Kategorie speciál

- Rám: libovolný
- Motor: Jawa 50, typ 550, 555, 05, 20, 21, 23
- Blok motoru (kartery): Povoleny úpravy v místech uchycení k rámu (zkrácení nebo zesílení držáků) a vývodu startovací páky (zkrácení, zaslepení nálitku). Jakékoli další úpravy na vnější (pohledové) straně odlitku zakázány. Zachována originální rozteč „šteftů“.
- Víko zapalování a ovládání spojky libovolné, zapalování libovolné (musí se vejít do karteru)
- Víko spojky originální, bez rozšiřovací podložky či návaru
- Hlava válce libovolná, chlazená vzduchem
- Válec použitý z Jawa 50 výše uvedených typů, chlazený vzduchem.
- Povoleno zvětšení plochy chladících žeber návarky na originální odlitky. Povoleno odstranění prvního chladícího žebra ze strany sacího kanálu k uchycení podložky nebo domečku pro klapky. Povoleno zkrácení délky odlitku válce. Další úpravy na vnější straně odlitku (přepouštěcí kanály, výfukový kanál, …) zakázány.
- Rozvod sání pístem – vrtání 41,75 mm, zdvih 44 mm
- Rozvod sání klapkami – vrtání 40 mm, zdvih 44 mm
- Převodovka libovolná, musí se vejít do originálního odlitku.
- Sekundární převod libovolný
- Tlumič výfuku (koncovka) je povinný.

Kategorie originál

- Rám: originál Jawa 50, typ 550, 555, 05, 20, 21, 23. Přední i zadní tlumiče originál nebo repliková druhovýroba funkčně shodná s originální, zakázáno stavitelné předpětí pružiny. Kola 16 palců, plášť – dezén libovolný. Stupačky mohou být sklapovací. Stupačkový kříž – možno vyztužit, držák výfuku – možno vyztužit. Vyztužení mezi krkem a rámem povoleno pouze u použití nádrže z typu Jawa 23 (Mustang). Jiné výztuhy jsou zakázány. Odstrojení stroje při zachování pravidla bezpečnosti.

- Motor: originál Jawa 50, typ 550, 555, 05, 20, 21, 23. Na motoru musí být vše originální (kartery, víka, válec, hlava, zapalování, karburátor, spojka, primár, převodovka, výfuk a koleno výfuku nebo repliková druhovýroba. Válec – s originálním počtem a tvarem sacích, přepouštěcích a výfukových kanálů, vrtání 40 mm. Ojnice – může být na jehlách. Rozeta: 55 zubů

- Filtrace vzduchu pouze z výše uvedených typů, přímý filtr zakázán.

Startovní číslo a osvětlení

Každý tým si při registraci může vybrat startovní číslo od 1 do 120 (není-li navýšena kapacita). Toto číslo musí být viditelně umístěno na závodním stroji na přední tabulce pod řídítky a na obou bočních stranách, všude s minimální výškou 15 cm. Pro rozlišení kategorií jsou dvě barevné kombinace vest, týmy kategorie originál musí mít oranžovou reflexní vestu s černým číslem na zádech, kategorie speciál vestu světle zelenou (popřípadě žlutou) s černým číslem. Týmy si mohou nechat vyrobit speciální dresy, ovšem reflexní plocha a rozmístění reflexních prvků musí odpovídat normě ČSN EN ISO 20471:2013, barevné rozlišení kategorií musí být zachováno. Každý jezdec může mít vlastní vestu. Čísla musí být dobře čitelná, na vestu nastříkaná černým sprejem podle šablony.

Každý stroj musí být osvětlen vzadu červenými světly, vpředu světlem bílým. Zadní červená světla musí být dvě, každé o minimální světlené ploše 15 cm2, minimálně jedno musí být umístěno na stroji, druhé libovolně (stroj, helma, …) Světla nesmí oslňovat ostatní účastníky. Pořadatel určí povinnost zapnout světla, až se začne stmívat. Pokyn bude uskutečněn krouživými pohyby bílým světlem či bílou vlajkou. Povinnost svícení trvá do 5:30. Při nesplnění některých bodů může pořadatel po upozornění daného jezdce poslat do depa, aby zjednal nápravu. Při opakovaném jednání může udělit týmu penalizaci, popřípadě může tým vyloučit ze závodu. Kontrola osvětlení strojů bude probíhat namátkově celou noc.

Pořadatel a jeho pokyny

ředitel závodu: Ing. Pavel Pěnička, PhD. (fichtl@motocrosscup.cz)
vedoucí realizačního týmu: Bc. Ladislav Stránský (stransky@motocrosscup.cz)
hlavní technický komisař: Jan Vejnar (fichtl@motocrosscup.cz)
jury: ředitel závodu + vedoucí realizačního týmu + technický komisař

Pořadatel vyvěšuje důležité informace na oficiální tabuli závodu, kterou jsou všichni jezdci povinni během závodu sledovat. Informace mohou být také hlášeny. Během závodu jsou jezdci povinni dodržovat pokyny traťových komisařů. Pokyny budou prováděny pomocí vlajek nebo světelnými signály.

žlutá vlajka: nebezpečí, povinnost snížit rychlost, zákaz předjíždění
zelená vlajka/světlo: upozornění na start závodu / trať je volná
červená vlajka/světlo: chybný start / zastavení závodu – neprodleně zastav stroj
modrá vlajka: namátková kontrola – zajeď do kontrolního boxu a zastav stroj, motor nech běžet
šachovnicová vlajka: start závodu / cíl závodu
černá vlajka: vyloučení daného týmu ze závodu
bílá vlajka: povinnost rozsvítit světla
blikající žluté světlo: nebezpečí, povinnost snížit rychlost, vozidlo pořadatele na trati
blikající modré světlo: velké nebezpečí, povinnost snížit rychlost, popřípadě zastavit, vozidlo sanitky na trati
bílá tabule s černým číslem patnáct: 15 sekund do startu

Porušení pravidel

Pořadatel si nárokuje možnost udělení penalizace – odečtení kol, popřípadě může tým vyloučit ze závodu.

nedodržení trati/výjezd z depa jinou trasou, než určí pořadatel – odečtení 2 kol výměna jezdců mimo depo – odečtení 2 kol tankování mimo depo – odečtení 2 kol rychlá a nebezpečná jízda v depu – napomenutí, při opakování odečtení 2 kol jezdec na trati bez vesty – odečtení 2 kol jezdec na trati bez helmy – odečtení 5 kol a podmíněné vyloučení ze závodu nerespektování pokynů traťových komisařů – odečtení 5 kol a podmíněné vyloučení ze závodu při opakovaném porušení pravidel může pořadatel odečíst týmu 5 kol případně tým ze závodu vyloučit

Depo

Vjezd do depa bude umožněn od čtvrtka 16. září (15:00) do pátku 17. září (12:00). Každý tým se musí po příjezdu dostavit na akreditaci, kde obdrží 6 ks akreditačních pásek. Každý tým bude mít vyhrazen svůj box, který si tým vybere při příjezdu, kdo dříve přijede, bude si moct vybrat místo dle svého zájmu, musí ovšem nahlásit vybraný box pořadateli. Většina boxů je velká zhruba 4x9 metrů a je nutné, aby každým tým toto dodržel, pokud nebude tato podmínka splněna, může pořadatel udělit penalizaci, popřípadě tým ze závodu vyloučit. Záchytné parkoviště pro auta týmů, které se do boxu nevejdou, bude mimo depo. V depu je rozmístěno několik elektrických rozvaděčů, ke kterým se mohou týmy připojit. Elektrocentrála je povinná při využití svářeček a dalších energeticky náročných zařízení. V prostoru depa je nutné jezdit pomalu a bezpečně, během závodu do něho mohou vjíždět pouze závodní speciály. Každý tým je povinen mít ve svém zázemí práškový hasicí přístroj o objemu minimálně 2 Kg a z důvodu ekologie rovněž savou podložku, která musí být vždy umístěna pod motocyklem. Při pohybu v prostoru depa je nutno dodržovat opatrnost. Depo je vybaveno WC a sprchami. Do depa a vůbec do celého areálu závodu je zakázáno vstupovat se střelnou zbraní nebo s jinými nebezpečnými věci. Depo není nikterak hlídáno a každý tým ručí za své věci sám.

Orientační časový harmonogram

Vjezd do depa od 16. září (15:00) do 17. září (11:00). Ve čtvrtek 16 června je zakázáno startovat motor závodního stroje. Je zakázáno vjíždění na trať až do oficiálních tréninků, bude vyznačeno testovací kolečko, na kterém bude možno testovat pouze v pátek v době od 9:00 do 13:00.
pátek:
- 9:30 – 13:00 technická přejímka
- 12:30 – 14:00 administrativní přejímka
- 14:15 – oficiální zahájení a rozprava
- 14:30 – 15:30 zaváděcí kolo + oficiální trénink
- 16:15 – řazení na start (podle data přihlášení)
- 16:30 – start závodu

sobota:
- 16:30 – cíl závodu
- 16:35 – technická kontrola
- 17:30 – slavnostní vyhlášení

Přejímka

Účast na přejímce je povinná pro všechny týmy. Přejímka je rozdělená na dvě části – technickou a administrativní. Technická bude probíhat od 9:30 do 13:00, na tuto přejímku je nutno přijít se závodním strojem, s náhradním motorem a reflexní vestou. Každý motor bude označen. Technický komisař musí povolit účast stroje v závodě, provede vizuální kontrolu a namátkově provede hloubkovou kontrolu. Technický komisař má právo vyloučit stroj ze závodu. Technický komisař provede také kontrolu čitelnosti čísla reflexní vesty. Pokud bude vše podle pravidel, vystaví týmu formulář. Od 12:30 do 14:00 bude probíhat administrativní přejímka, na kterou se dostaví zástupce týmu s formulářem, který vystavil technický komisař při technické přejímce a s formulářem o složení týmu. Následně bude provedena kontrola platby a bude vydán čip časomíry.

Závod

Jezdci musí dodržovat všechny výše uvedené body. Řazení na start závodu je dle kategorií, první část startovního prostoru zaujmou týmy kategorie speciál, druhou část týmy kategorie originál, řazení není dle data přihlášení, kdo se dříve dostaví na start, bude mít výhodnější pozici. Startuje se stylem Le Mans. Jezdec stojí naproti svému stroji cca 15 metrů a po odstartování závodu k němu musí doběhnout, nastartovat a vydat se na trať. Stroj může být na stojánku, čí držen jedním z členů týmu (mechanikem). Každý jezdec se musí chovat ohleduplně a nesmí nikoho záměrně ohrozit. Během závodu se každý jezdec musí řídit pokyny pořadatele. Během závodu bude na trati vyhrazen kontrolní box, kde bude probíhat namátková kontrola dodržovaní technických pravidel. Náhodně vybraný tým bude zastaven a zkontrolován. Depo je rozděleno na tři sektory, kdy každý ze sektorů má svůj vjezd a výjezd zpět na trať, to je nezbytné dodržovat. Po ukončení závodu jsou první tři týmy povinny neprodleně přijet na technickou kontrolu. Té se účastní maximálně dva lidi z jednoho týmu. Prostor technické kontroly není zpřístupněn divákům. Výsledky budou zveřejněny nejdéle 15 minut před vyhlášením a lze proti nim podat protest. Všechny další protesty je možné podávat také až po skončení závodu a to písemně s poplatkem 300 Kč. V případě uznání protestu bude částka vrácena. Protest se podává jakémukoliv členu jury a ta ho projedná. Proti rozhodnutí jury nelze podat protest. Na vyhlášení se musí dostavit všichni členové týmu (pokud zdravotní stav dovolí).

Diváci

Vstupné na celý závod činí 80 Kč, po zaplacení obdrží návštěvník akreditační pásku s nápisem divák. Divák je po vyzvání povinný ukázat tuto pásku pořadateli (pořadatel se prokáže akreditační páskou s nápisem pořadatel). Děti do 12 let mají vstup zdarma.

Diváci musí dodržovat pravidla závodu a uposlechnout příkazy pořadatelů. Musí dodržovat vyhrazený prostor a nesmí vstupovat za pásku. Do prostoru depa je vstup povolen. Jak v depu, tak po celém areálu sportoviště je pohyb na vlastní nebezpečí. Do areálu je zakázáno vstupovat se střelnou zbraní či dalšími nebezpečnými věcmi, které by mohly ohrozit zdraví účastníků závodu. O vyloučení diváka ze sportoviště rozhodne pořadatel akce. Každý divák může být v prostoru závodiště natočen či vyfocen a tento materiál může být použit ke komerčním účelům.

Média

Veškerý materiál (foto, video, audio), který byl pořízený během konání závodu, může pořadatel použít ke komerčním účelům a propagaci. Každý, kdo nějaký materiál během závodu pořídí, je povinen na přání pořadatele daný materiál poskytnout.

Závěrečné ustanovení

Přihlašování probíhá na 8. ročník, který se musí uskutečnit v roce 2021, změna termínu i místa je vyhrazena. Pořadatel může zrušit závody, informaci však musí zveřejnit nejméně jeden týden před startem závodu. Pořadatel poté do 30 dnů pošle zpět peníze na účet, ze kterého bylo startovné zaplaceno, ve výši 3000 Kč (v případě prvního kola 3500 Kč, druhého a dalších kol přihlašování 3800 Kč. 400 Kč je použito na poplatky). Důvodem zrušení může být, pokud do závodu nebude zapsáno alespoň 90 týmů, pokud budou vydána restriktivní omezení hromadných příslušnými úřady České republiky nebo z jiných důvodů, které musí být zveřejněny. V průběhu závodních dnů (16. 9. 2021 – 18. 9. 2021) může pořadatel závody zrušit, popřípadě zkrátit a to při špatných klimatických podmínkách, které by mohly ohrozit účastníky závodu nebo bude-li limit hromadných akcí s okamžitou platností omezen na méně než 1000 osob (dle Ministerstva zdravotnictví ČR) bez nároku na vrácení jakékoliv finanční částky. Pořadatel si nárokuje upravit pravidla v termínu konání závodu, vydá o tom však písemnou informaci a zveřejní ji na oficiální vývěsnou tabuli. Každý účastník může být vyfocen či natočen a tento materiál může být využit ke komerčním účelům. Každý účastník je povinen seznámit se těmito propozicemi a dodržovat je.


Tyto propozice byly vydány 10. prosince 2020 a v tento den vstupují v platnost.20. května 2021 byly aktualizovány vzhledem k opatření proti COVID19, změny jsou označeny červeně.