Hlavní partner

Logo Svijany

Sponzoři

Logo Safetik

Mediální partner

Logo motolevelcom

Za podpory

Logo Bousov

Logo AMKDBK





Propozice zvodu Fichtl MAZEC 24 hodin


Zkladn informace

nzev zvodu: Fichtl MAZEC 24 hodin
termn konn: 24. a 25. ervna 2016
msto konn zvodu: Doln Bousov arel Rachvala
zvod: 24 hodinov zvod pionr se startem stylem Le Manes
kategorie: specil a originl
pihlaovn: nutn pedem na webu zvodu

Pihlaovn a Zapsn do zvodu

Pihlaovn bude sputno 24. prosince 2015 na webovch strnkch fichtl.motocrosscup.cz. Po vyplnn pihlky vm na vmi zadan email pijdou informace o zpsobu hrady startovnho. A po pipsn startovnho bude v tm zapsn do zvodu. Startovn pro prvn dv kola pihlaovn in za tylenn tm 1500 K. Pro dal kola pihlaovn in startovn 1900 K. Posledn kolo pihlaovn bude ukoneno nejdle 5. ervna 2016 a posledn platby budou pijmny do 8. ervna 2016. Kapacita zvodu je 99 tm. Na vrcen zaplacenho startovnho nen prvn nrok, mimo situace, e by se zvod neuskutenil vinnou poadatele.

Tm

Jeden tm je sloen maximln ze ty jezdc. Kad z jezdc mus bt zdravotn zpsobil pro ast v zvod a bhem zvodu nesm bt pod vlivem alkoholickch a jinch omamnch ltek. Na pejmce ped zvodem podepe kad jezdec formul o seznmen s pravidly zvodu. ast v zvod je na vlastn nebezpe a poadatel neru za vznikl zdravotn komplikace. Poet mechanik nen omezen. Zvodu se mohou zastnit jezdci star 13 let, piem pro jezdce ve vku od 13 do 18 let je nutn souhlas rodi (zvltn formul).

Kad jezdec je povinen pouvat homologovanou pilbu, ochrann brle a pevn boty. Ostatn vstroj je na volb kadho jezdce, piem svoj vstroj nesm ohrozit ostatn astnky zvodu. Zvod je na vlastn nebezpe.

Technick specifikace stroje

Kad tm me mt ve svm depu pouze jeden motocykl a jeden nhradn motor. Ve bude oznaeno barevnm sprejem pi technick pejmce.

Kategorie specil

Rm: libovoln

Motor: Jawa 50, typ 550, 555, 05, 20, 21, 23

Blok motoru (kartery): Povoleny pravy vmstech uchycen krmu (zkrcen nebo zeslen drk) a vvodu startovac pky (zkrcen, zaslepen nlitku). Jakkoli dal pravy na vnj (pohledov) stran odlitku zakzny.

Vko zapalovn a ovldn spojky libovoln, zapalovn libovoln (mus se vejt do karteru)> Vko spojky originln, bez roziovac podloky i nvaru

Hlava vlce libovoln, chlazen vzduchem

Vlec pouit zJawa 50 ve uvedench typ, chlazen vzduchem.

Povoleno zvten plochy chladcch eber nvarky na originln odlitky. Povoleno odstrann prvnho chladcho ebra ze strany sacho kanlu kuchycen podloky nebo domeku pro klapky. Povoleno zkrcen dlky odlitku vlce. Dal pravy na vnj stran odlitku (pepoutc kanly, vfukov kanl, ) zakzny.

Rozvod sn pstem vrtn 41,75 mm, zdvih 44 mm

Rozvod sn klapkami vrtn 40 mm, zdvih 44 mm

Pevodovka libovoln, mus se vejt do originlnho odlitku.

Sekundrn pevod libovoln

Kategorie originl

Rm: originl Jawa 50, typ 550, 555, 05, 20, 21, 23. Pedn i zadn tlumie originl. Kola 16 palc, pl᚝ dezn libovoln. Stupaky mohou bt sklapovac. Stupakov k mono vyztuit, drk vfuku mono vyztuit. Jin vztuhy jsou zakzny. Odstrojen stroje pi zachovn pravidla bezpenosti.

Motor: originl Jawa 50, typ 550, 555, 05, 20, 21, 23. Na motoru mus bt ve originln (kartery, vka, vlec, hlava, zapalovn, karburtor, spojka, primr, pevodovka, vfuk a koleno vfuku. Vlec soriginlnm potem a tvarem sacch, pepoutcch a vfukovch kanl, vrtn 40 mm. Ojnice me bt na jehlch.

Rozeta: 55 zub

Filtrace vzduchu pouze zve uvedench typ, pm filtr zakzn.

Startovn slo a osvtlen

Kad tm si pi registraci me vybrat startovn slo od 1 do 99. Toto slo mus bt viditeln umstno na zvodn stroj. Pro rozlien kategori se od roku 2016 naizuje, aby tmy kategorie originl mli oranovou reflexn vestu s ernm slem na zdech, kategorie specil vestu svtle zelenou (poppad lutou) s ernm slem. Kad jezdec me mt vlastn vestu.

Kad stroj mus bt osvtlen vzadu viditelnm ervenm svtlem, v pedu svtlem blm. Svtla nesm oslovat ostatn astnky. Poadatel na odboce k depu ur povinnost zapnout svtla, a se zane stmvat. Pokyn bude uskutenn pomoc krouivmi pohyby blm svtlem i blou vlajkou. Povinnost svcen trv do 5:30. Pi nesplnn nkterch bod me poadatel po upozornn danho jezdce poslat do depa, aby zjednal npravu. Pi opakovanm jednn me udlit tmu penalizaci, poppad me tm vylouit ze zvodu. Kontrola osvtlen stroj bude probhat namtkov celou noc.

Poadatel a jeho pokyny

editel zvodu: Ing. Pavel Pnika PhD (fichtl@motocrosscup.cz)
hlavn traov komisa: Ladislav Strnsk (stransky@motocrosscup.cz)
hlavn technick komisa: Jan Vejnar (fichtl@motocrosscup.cz)
jury: editel zvodu + hlavn traov komisa + technick komisa

Poadatel vyvuje dleit informace na oficiln tabuli zvodu, kterou jsou vichni jezdci povinni bhem zvodu sledovat. Informace budou tak hleny. Bhem zvodu jsou jezdci povinni dodrovat pokyny traovch komisa. Pokyny budou provdny pomoc vlajek nebo svtelnmi signly.

lut vlajka: nebezpe, povinnost snit rychlost, zkaz pedjdn
zelen vlajka/svtlo: upozornn na start zvodu / tra je voln
erven vlajka/svtlo: chybn start / zastaven zvodu neprodlen zastav stroj
achovnicov vlajka: start zvodu / cl zvodu
ern vlajka: vylouen danho tmu ze zvodu
blikajc lut svtlo: nebezpe, povinnost snit rychlost, vozidlo poadatele na trati
blikajc modr svtlo: velk nebezpe, povinnost snit rychlost, poppad zastavit, vozidlo sanitky na trati
bl tabule s ernm slem patnct: 15 sekund do startu

Poruen pravidel

Poadatel si nrokuje monost udlen penalizace odeten kol, poppad me tm vylouit ze zvodu.

nedodren trati/vjezd z depa jinou trasou, ne ur poadatel odeten 5 kol
vmna jezdc mimo depo odeten 4 kol
tankovn mimo depo odeten 2 kol
jezdec na trati bez vesty odeten 2 kol
pi dalch prohecch poadatel me jezdce upozornit (pi mench prohecch), nebo me odest tmu 2 kola, pi opakovn 10 kol, poppad tm vylouit

Depo

Vjezd do depa bude umonn 23. ervna od 15:00. Kad tm bude mt vyhrazen svj prostor, kter je nutn dodrovat. Odbr elektrickho proudu nen garantovn pro vechny tmy a tak je lep, aby kad tm byl vybaven elektrocentrlou. V prostoru depa je nutn jezdit pomalu a bhem zvodu do nho mohou vjdt pouze zvodn specily. Kad tm je povinen mt ve svm zzem hasic pstroj. V depu bude k dispozici sveka. Pi pohybu v prostoru depa je nutno dodrovat opatrnost. Depo je vybaveno WC a na okraji depa bude stnek s oberstvenm. Do depa a vbec do celho arelu zvodu je zakzno vstupovat se stelnou zbran nebo s jinmi nebezpenmi vci. Depo nen nikterak hldno a kad tm ru za sv vci sm.

Orientan asov harmonogram

vjezd do depo od 23. ervna od 15:00 (zkaz vjdn na tra a do oficilnch trnink)
ptek:
- 11:00 15:00 technick pejmka
- 14:30 - 15:45 administrativn pejmka
- 15:55 16:25 zavdc kolo + oficiln trnink
- 16:50 azen na start (podle data pihlen)
- 17:00 start zvodu
sobota:
- 17:00 cl zvodu
- 17:05 technick kontrola
- 18:00 slavnostn vyhlen

Pejmka

ast na pejmce je povinn pro vechny tmy. Pejmka je rozdlen na dv sti technickou a administrativn. Technick bude probhat od 11:00 do 15:00, na tuto pejmku je nutno pijt se zvodnm strojem a s nhradnm motorem. Kad motor bude oznaen barevnm sprejem. Technick komisa mus povolit ast stroje v zvod, provede vizuln kontrolu a namtkov provede hloubkovou kontrolu. Technick komisa m prvo vylouit stroj ze zvodu. Pokud bude ve podle pravidel, vystav tmu formul. Od 14:30 do 15:45 bude probhat administrativn pejmka, na kterou se dostav zstupce tmu s formulem, kter vystavil technick komisa pi technick pejmce a s formulem o sloen tmu. Nsledn bude provedena kontrola platby a bude vydn ip za vratnou zlohu 1000 K.

Formul o sloen tmu ZDE

Formul pro neplnolet jezdce ZDE

Zvod

Jezdci mus dodrovat vechny ve uveden body. azen na start zvodu je podle data pihlen. Startuje se stylem Le Mans. Jezdec stoj naproti svmu stroji cca 15 metr a po odstartovn zvodu k nmu mus dobhnout, nastartovat a vydat se na tra. Stroj me bt na stojnku, dren jednm z len tmu (mechanikem). Kad jezdec se mus chovat ohledupln a nesm nikoho zmrn ohrozit. Po ukonen zvodu jsou prvn ti tmy povinny neprodlen pijet ke vi na technickou kontrolu. T se astn maximln dva lidi z jednoho tmu. Prostor technick kontroly nen zpstupnn divkm. Proti rozhodnut traovch komisa nelze podat protest. Vsledky budou zveejnny nejdle 15 minut ped vyhlenm a lze proti nim podat protest. Vechny dal protesty je mon podvat tak a po skonen zvod a to psemn s poplatkem 300 K. V ppad uznn protestu bude stka vrcena. Protest se podv editeli zvodu a projedn ho jury. Na vyhlen se mus dostavit vichni lenov tmu (pokud zdravotn stav dovol).

Divci

Mus dodrovat pravidla zvodu a uposlechnout pkazy poadatel. Mus dodrovat vyhrazen prostor a nesm vstupovat za psku. Do prostoru depa je vstup povolen. Jak v depu, tak po celm arelu sportovit je pohyb na vlastn nebezpe. Do arelu je zakzno vstupovat se stelnou zbran i dalmi nebezpenmi vcmi, kter by mohly ohrozit zdrav astnk zvodu. O vylouen divka ze sportovit rozhodne poadatel akce. Kad divk me bt v prostoru zvodit natoen i vyfocen a tento materil me bt pouit ke komernm elm.

Zvren ustanoven

Poadatel si nrokuje upravit pravidla v termnu konn zvodu, vyd o tom vak psemnou informaci a zveejn ji na oficiln vvsnou tabuli. Poadatel me zruit zvody, informaci vak mus zveejnit nejmn jeden tden ped startem zvodu. Poadatel pot do msce pole zpt penze na et, ze kterho bylo startovn zaplaceno, ve vi 1400 K. 100 K je pouito na poplatky. Dvodem zruen me bt, pokud do zvodu nebude zapsno alespo 50 tm. V prbhu zvodnch dn (23. 6. 25. 6.) me poadatel zvody zruit, poppad zkrtit a to pi patnch klimatickch podmnkch, kter by mohly ohrozit astnky zvodu. Po odstartovn zvodu se startovn nevrac. Kad astnk me bt vyfocen i natoen a tento materil me bt vyuit ke komernm elm. Kad astnk je povinen seznmit se tmito propozicemi a dodrovat je.

Tyto propozice byly vydny 15. prosince 2015 a v tento den vstupuj v platnost.